Amsg script

Paste Your code(s) here, for easier sharing

Amsg script

Postby Feder » Sun Apr 13, 2008 6:28 pm

Et lille script, ikke skrevet af mig :)

amsg { set %c #KANAL1;#KANAL2;#KANAL3;#KANAL4;#KANAL5; | var %i = $chan(0) | while (%i) { if $chan(%i) $+ ; !isin %c $+ ; msg $chan(%i) $1- | dec %i } }

det skal smides ind i aliases

:!: Lukemob: Put all the codes into a [ code ]
Feder

Re: Amsg script

Postby Cristian » Fri Apr 18, 2008 5:22 pm

Jeg vil gerne give det script lidt feedback, hvis jeg må ;) , jeg synes det er okay hvis man ikke er på for mange kanaler, ellers kan man lagge eller floode af ved hver /amsg man laver.
Jeg må også indrømme at
Code: Select all
if $chan(%i) $+ ; !isin %c $+ ;
ser lidt sjov ud, da
if $chan(%i) !isin %c
skulle gøre det samme.

Jeg vil dog anbefale at lave en variable med alle kanalerne man vil sende en besked, hvis muligt, og så sende en besked til alle kanalerne. fx.

%variable_med_kanaler = #test1,#test2,#test3
msg %variable_med_kanaler <tekst>

Opsummering: Scriptet kan bruges, men bør opdateres hvis muligt.
Cristian
proof of advance
proof of advance

Authnick: Sumsar

Postby Sector » Fri May 30, 2008 8:41 am

I have no idea how mIRC behaviour has changed, but appart from being shorter. It looks to perform a bit of the same function as my /xmsg alias on the front page.

Nice work on the shortening :)

(I checked it out, and apparently QuakeNet doesn't allow out-channel msg'ing, so the channel check I built into my alias was totally unnecesary, also the echo-ing part because I used raw -q, this does have the advantage of knowing when you used an amsg though :D)
Sector
newb
newb

Authnick: S3cT0r

Postby Lukemob » Sun Jun 01, 2008 5:07 pm

"Nice work", anyway. :-D
Lukemob

Postby PRADA » Thu Jul 31, 2008 8:18 am

Sumsar wrote:Jeg vil gerne give det script lidt feedback, hvis jeg må ;) , jeg synes det er okay hvis man ikke er på for mange kanaler, ellers kan man lagge eller floode af ved hver /amsg man laver.
Jeg må også indrømme at
if $chan(%i) $+ ; !isin %c $+ ;
ser lidt sjov ud, da
if $chan(%i) !isin %c
skulle gøre det samme.

Jeg vil dog anbefale at lave en variable med alle kanalerne man vil sende en besked, hvis muligt, og så sende en besked til alle kanalerne. fx.

%variable_med_kanaler = #test1,#test2,#test3
msg %variable_med_kanaler <tekst>

Opsummering: Scriptet kan bruges, men bør opdateres hvis muligt.

For /amsg you should keep in mind of the new channel mode +T, first loop all channels and look up the channelmodes. and save those channels without channelmode +T

the second thing is, for looping all your channels, dont use $chan(0), since it includes open channel windows, in this case its possible your script tries to send messages to a channel ur kicked from or couldnt join. use $comchan($me,0), -> excludes open channel windows
PRADA

Return to Mirc Scripting Paste